Viac ako 3,5 miliardy fotografií bolo získaných z platformy pre zdieľanie fotografií bez vedomia používateľov, povedal šéf technologického inžiniera Mike Schroepfer na audiencii na výročnej konferencii vývojárov spoločnosti F8, ktorá odhalila, že boli použité na zdokonalenie technológie umelých inteligencií spoločnosti.
Pán Schroepfer uviedol, že Facebook sa stal ohromným množstvom nebezpečných materiálov „ako urážlivý obsah, spam, nenávistná reč, falošné účty, falošné správy, clickbait a ďalšie“, stalo sa príliš veľa, aby sa moderátori mohli regulovať.
Namiesto toho spoločnosť vytvorila umelo inteligentný systém moderovania, povedal, aby zistil nevhodné obrázky na svojich internetových stránkach.
Na urýchlenie svojho vývoja – „100-krát“, povedal – Facebook zozbieral všetky obrázky zdieľané na Instagram s hashtagmi a nakŕmil fotografie do vlastného systému počas 22 dní.
„Vytvorili sme nejakú prelomovú technológiu, ktorá bežne sprístupňuje verejnosť, hashtagged obrázky v bezprecedentnom meradle,“ povedal pán Schroepfer davu.
Pán Narayanan uviedol, že technológia Facebooku teraz dokáže rozpoznať obsah obrázkov s presnosťou na 85,4 percenta v porovnaní s 79,2 percentami spoločnosti Google.
Povedal však, že stále nie je dostatočne dobré na to, aby rozpoznali všetky „clickbait, návnady, návnady, pornografiu, násilie a iný nevhodný obsah“, ktoré zaplavili sociálnu sieť. „Niektorý obsah je pre AI stále ťažší pochopiť,“ povedal pán Narayanan.
„Napríklad pomáha zistiť nenávistné prejavy, ale ľudia ju potrebujú prehodnotiť, aby pochopili zámer, jemnosť jazyka a kontext.“ Nečakaný fotografický útok spoločnosti Instagram na Facebooku je niekoľko týždňov po najväčšom dátovom škandále spoločnosti v histórii, keď sa ukázalo, že sociálna sieť zdieľa súkromné detaily 87 miliónov používateľov s výskumníkom, ktorý ich predal politickému poradenskému tímu Cambridge Analytica.
Firma, ktorá údajne použila osobné informácie na ovplyvnenie volieb v roku 2016, odhalila, že sa dnes skončila, keď „rozhodla, že už nie je životaschopné pokračovať v podnikaní“ v dôsledku škandálu.
Vo vyhlásení spoločnosť uviedla, že bola „zneužitá na aktivity, ktoré sú nielen legálne, ale aj široko akceptované ako štandardná súčasť online reklamy“, ale bude pokračovať v spolupráci s vyšetrovateľmi, ktorí sa zaoberajú jej činnosťami.